منتدى فتوك وفتوكة
مرحبا بك في موقع فتوك و فتوكةأكبر موقع رجالى ونسائى عربي حيث يجد الرجل و تجد المرأة مايعينه و يعينها في أمورحياته حياتها و يساعد على الفضفضه و معنا تجدون الصحبة الصالحة و الوصفة الناجحة في كل شيء من عبادات و جمال و ازياء و احلام و صحة و طبخ و زواج ووظائف
منتدى فتوك وفتوكة
مرحبا بك في موقع فتوك و فتوكةأكبر موقع رجالى ونسائى عربي حيث يجد الرجل و تجد المرأة مايعينه و يعينها في أمورحياته حياتها و يساعد على الفضفضه و معنا تجدون الصحبة الصالحة و الوصفة الناجحة في كل شيء من عبادات و جمال و ازياء و احلام و صحة و طبخ و زواج ووظائف
منتدى فتوك وفتوكة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى فتوك وفتوكة

مرحبا بك في موقع فتوك و فتوكةأكبر موقع رجالى ونسائى عربي حيث يجد الرجل و تجد المرأة مايعينه و يعينها في أمورحياته حياتها و يساعد على الفضفضه و معنا تجدون الصحبة الصالحة و الوصفة الناجحة في كل شيء من عبادات و جمال و ازياء و احلام و صحة و طبخ و زواج ووظائ

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

بتتخانقي مع شعرك وترجعي تشتكي منه تعالي ي فالحة

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
Admin

بتتخانقي مع شعرك وترجعي تشتكي منه تعالي ي فالحة  Empty
مُساهمةموضوع: بتتخانقي مع شعرك وترجعي تشتكي منه تعالي ي فالحة    بتتخانقي مع شعرك وترجعي تشتكي منه تعالي ي فالحة  I_icon_minitimeالأربعاء فبراير 13 2013, 10:09

[center]
ازيكم ي عثلات النهاردة وانا بسرح شعري افتكرت حاجة كنت بعملها وكانت مدمرة شعري فعلا لاني لما بطلتها شعري اتحسن جدا
انا شعري ناعم الحمدلله بس لما بصحي من النوم او اعمله بالبنسه ممكن يلف حولين نفسه وانا طبعا بهبلي زمان كنت بسرحه بخناق بتخانق مع شعري اشده جامد وب كدا كنت بنزع شعري من جدوره ود اكبرغلط لان الشعر عايز هدوء وصبر ف التعامل معاه لانه زي الانسان بيعيش ويموت

هقولك تسرحي شعرك ازاي

1-_المشط الخشب شئ اساسي بلاش البلاستيك لانه بيعمل شحنات مع الشعر بتقصفه وبتخليه يسقط
المشط الخشب روعه جربيه هتحسيه ف الاول غريب بس هتتعودي عليه ومش هتقدري تستغني عنه زيي بالظبط

2-_لو شعرك فيه كلاكيع ابدءي تسريحه من تحت بحيث تخليه من تحت متسرح عشان لما تسرحيه من فوق لتحت ينزل ع سايح وميتقطعش ود هيوفر كتير من تقطيع شعركابتسامة

3-_بلاش تثبتي ع تسريحة وحدة الكحكة لاء مش علطول سيبي شعرك متهوي ومرة افرقيه شمال ومرة يمين مرة كحكة لقدام ومرة لورا مرة ضفيرة ومرة اعملي فرقين للشعر يعني نوعي عشان شعرك ميخدش ع حاجة وحدة وينحل ونيجي نعيط منهحزينة

4-_الناس ال بتسيب شعرها مش متسرح بالايام د غلط ليه بقي لانك لما بتسرحي شعرك بتهويه وبتديله فرصه ينمو ود بيحرك الدورة الدمويه وينشطها فشعرك ينمو نمو صحي لكن لما تسبيه من غير تسريح بتكتميه ومش بتديله فرصه للنمو والتهويه وكفايه ريحته المكمكمةانا باغلي
يبقي لازم شعرنا يتسرح يومياااااااااااااااااا وبلاش كسلاحلى ابتسامة

5-_ اوعي تسرحي شعرك وهوا مبلول استني عليه شوي لما ينشف عشان وهوا مبلول بصيلات الشعر بتكون ضعيفه فلما تسرحيه بتوقيعه اكتر فنستني شوي عليه او حتي ننشفه شوي ونستني ع الاقل ربع ساعه ونسرحه

د ال انا بعمله حاليا والحمدلله شعري ف تحسن دائميارب
لو استفدتي ولو بكلمة
تبقي تنفذي التقييم داباضحك د مش امر د طلب صغنون مني
http://fatokwafatoka.taro.tv

صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» عروسه متستعجله وعايزة شعرك يطول+يتقل +يبطل تساقط..تونيك الجرجير بزيت الزيتون
» هو ليه قص الشعر يوم 13_14_15 او علاقه قص الشعر بالقمر تعالي اعرفي الحقيقه الكامله